Hvordan betales forsikringspremien?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

For privatpersoner betales premie med kreditt/debitkort i det øyeblikk du tegner forsikring. Vi aksepterer for tiden Visa og MasterCard. For bedriftskunder, betales premie med tilsendt faktura. Premie for privatpersoner belastes månedlig, kvartalsvis eller årlig.

Hva dekker forsikringen?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Forsikringen dekker plutselige og uforutsette behandlinger, som er innenfor dekningsområdet. Se vilkår for nærmere beskrivelser.

Hva dekker forsikringen ikke?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Forsikringen dekker ikke behandlingsbehov som er kjent, eller burde være kjent, før inngåelsen av forsikringsavtalen. Kosmetisk behandling er heller ikke dekket. For en fullstendig oversikt over unntak og begrensninger ber vi deg lese forsikringsvilkårene.

Dekker forsikringen årlig rutinekontroll?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Nei. Forsikringen dekker ikke årlig rutinekontroll hos tannlege eller tannpleier. Dette er ikke å anse som en plutselig og uforutsett skade. Dersom det oppdages behandlingsbehov i forbindelse med kontrollen, kan imidlertid disse dekkes av forsikringen.

Hvordan melder jeg et skadekrav?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Gå til min side på hovedsiden vår. Der logger du deg enkelt inn med BankID eller BankID på mobil, før du registrerer skadekravet ditt.

Jeg skal melde et skadekrav – hva trenger jeg av dokumentasjon?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Dokumentasjon som kreves avhenger av ditt skadekrav. Mer utfyllende informasjon om hvilke dokumenter vi trenger finner du her.

Jeg sendte inn journal i forrige skadekrav, må jeg sende inn journal i neste skadesak da?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Ja. En journal endrer seg for hvert tannlegebesøk, så vi trenger alltid oppdatert journal.

Dersom du har sendt inn journal i en tidligere skadesak, holder det at du sender inn journal fra siste dato i den journalen, frem til og med siste behandlingsdato i kravet du nå søker refusjon for.

Når kan jeg søke refusjon for tannlegeutgiftene mine?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Fra tegningstidspunktet løper det en karenstid (venteperiode) avhengig av din forsikringsavtale. Se dine forsikringsvilkår for utfyllende informasjon. Det vi definerer som «skade» er et akutt behandlingsbehov. Det må altså ikke være en skade som følge av et uhell/en ulykke eller tilsvarende (falt av sykkelen, ramlet i trappen osv.).

Er det egenandel ved skadebehandling?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Egenandel kan variere ut ifra hvilken forsikringsavtale du har. Sjekk ditt forsikringsbevis for nærmere informasjon.

Dekker tannhelseforsikringen behandlinger utført i utlandet?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Forsikringen dekker tannbehandling i Norge, samt akuttbehandling i Sverige og Danmark. Forsikringen dekker ikke behandling utført utenfor Skandinavia.

Kan jeg endre eller oppgradere min forsikring i løpet av forsikringsperioden?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Det er ikke mulig å endre forsikringen eller oppgradere dekning i forsikringsperioden. Endring kan kun skje ved fornyelsen. Det er imidlertid mulig å medforsikre nye familiemedlemmer i avtalen din når som helst i løpet av forsikringsperioden.

Kan jeg ombestemme meg eller angre på at jeg kjøpte forsikring?

Symbol for åpning og lukking av FAQ

Vi følger Norsk Lov og Angrerettsloven, så du kan fritt terminere forsikringen i løpet av de første 14 dagene fra da du kjøpte forsikringen. Du vil da få returnert innbetalt beløp.