Ønsker du å klage?

For at vi kontinuerlig skal kunne forbedre våre tjenester og sikre høy kundetilfredshet, er det viktig for oss å motta tilbakemeldinger dersom du skulle være misfornøyd med vår service. På denne siden finner du informasjon om hvordan du kan sende oss en formell klage. Har du spørsmål, eller ønsker du å ta en nærmere prat, er du alltid velkommen til å kontakte oss på telefon 22 83 54 00 eller via e-post kundeservice@norskthf.no.
Trinn 1: Klage til oss
Dersom du ønsker å klage på utfallet av din skadesak, har du mulighet til å sende oss en skriftlig klage. Klagen skal sendes gjennom denne siden, og krever innlogging med BankID. Det er viktig at du tydeliggjør hva du er uenig i, og at du legger frem eventuelle nye opplysninger som kan ha betydning for saken din.
Fristen for å klage er seks måneder fra det tidspunktet avslag på forsikringskrav er mottatt av forsikrede, jf. forsikringsavtaleloven (FAL) § 18-5, annet ledd. Dersom fristen ikke overholdes, mister forsikrede retten til å kreve erstatning.
Behandlingstiden for klagen er vanligvis mellom to og fire uker, men du vil alltid motta et foreløpig svar innen 15 dager. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Trinn 2: Klage til forsikringsgiver Collinson Insurance Europe Limited
Hvis du ikke er fornøyd med beslutningen i klagesaken, kan saken vurderes på nytt av forsikringsgiveren. Forsikringsgiveren, Collinson Insurance Europe Limited (CIEL), er ansvarlig for alle fordelene som er inkludert i forsikringen. CIEL har utnevnt Collinson Insurance Solutions Europe Limited (CISEL) til å håndtere klager på sine vegne. CISEL tilbyr også oversettelse av all nødvendig korrespondanse.
The Complaints Department PO BOX 637
Haywards Heath West Sussex RH16 1WR
England
E-post: cielcomplaints@collinsoninsurance.com
Trinn 3: Klage til nemd
Hvis det fortsatt er uenighet mellom deg og forsikringsgiveren, kan du ta saken videre til Finansklagenemnda.
Finansklagenemnda er et uavhengig klageorgan for privatpersoner, og dens hovedoppgave er å løse tvister mellom bank- og forsikringsselskap og deres kunder.
N/S in Regional Road, MsidaMSD 1920, Malta
Nettside: www.financialarbiter.org.mt/oafs/enquiry
Telefon: (+356) 21249245
Klage til tilsynsmyndighet
Som forbruker har du rett til å klage til tilsynsmyndigheten. Forbrukertilsynet og Markedsrådet fører tilsyn med at forsikringsforetakene overholder bestemmelsene i eller i medhold av forsikringsavtaleloven, med hensyn til forbrukernes interesser. For mer informasjon, vennligst besøk nettsidene til Forbrukertilsynet eller Markedsrådet.